Amikor az orvost házhoz hívjuk Először is gondolja át, valóban szükséges-e kihívni? A rendelőben jobbak a vizsgálati körülmények, kéznél van az asszisztencia, a betegdokumentáció és ha szükséges hamarabb kerül kórházba. Mindezek bőségesen ellensúlyozhatják a kényelmetlenségét.
Másodszor: adja le a hívást a praxis nyitása után minél előbb! Így az orvos még időben be tud ütemezni.
Harmadszor: részletesen, pontosan tájékoztassa azt, aki a hívást felveszi, hogy referálni tudjon az orvosnak (így biztosítható, hogy a valóban sürgős esetek kapjanak elsőbbséget) és Önnek pedig tanácsot adhat.
Negyedszer: figyeljen arra, amit a vonal másik végén lévő mond! Banális esetek esetleg tanácsadással is megoldhatók. Ha úgy érzi, hogy ez Önnek nem megnyugtató, akkor közölje ezt!
Ötödször: ha a részletes tájékozódás után a nővér vagy az orvos azt tanácsolja, hogy nyugodtan eljöhet a rendelőbe ezt ne utasítsa kapásból vissza. Ők jobban ismerik az egyes tünetek jelentőségét és azt is fel tudják mérni, mennyivel jobb ellátást tudnak adni rendelői körülmények között.
Hatodszor: előfordulhat, hogy sokkal ésszerűbb a mentőt hívni. (Vérzés, eszméletvesztés, szívinfarktus gyanúja, súlyosabb baleset, stb.
Hetedszer: a beteg ne egyedül várja az orvost. Be kell engedni a doktort, a beteg vizsgálatakor szüksége lehet segítségre is. Bár többnyire az orvos várható érkezésének idejét - bizonyos időhatárok között - meg tudja előre mondani, de vegye figyelembe, hogy más, sürgősebb eset is közbejöhet!
Dr. Erdei Mihály
háziorvos
|